کد خبر: 78845

رئیس شورای شهر در جمع خبرنگاران: 

ماجرای فیش حقوقی را پیگیری خواهیم کرد 

نرجس سعیدی، خبرنگار: انتشار تصویر فیش حقوقی دختر 20 ساله یکی از اعضای شورای شهر تهران در کانال های خبری حواشی زیادی را ایجاد کرد؛ فیشی که نشانگر حقوق بیش از 26 میلیون تومانی برای او داشت و همین مسئله هم باعث شد تا انتقادات زیادی نسبت به این مسئله ایجاد شود. البته این اولین بار نیست که خبر فیش های حقوقی منتشر می شود؛ اما انتشار این فیش با توجه به جایگاه عضو دختر شورای شهر تهران و سن او، وضعیت متفاوت تری را به همراه داشته است. این موضوع با واکنش های مختلفی از سوی اعضای این شورا هم همراه شد و زمزمه هایی از تعلیق او که به عنوان رئیس دفتر یکی از اعضا مشغول به کار بود، منتشر شده است. حالا مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه نشست خبری ای که به مناسبت تشریح جزئیات برنامه چهارم شهر تهران برگزار شده بود، با حضور در جمع خبرنگاران درباره فیش حقوقی منتشر شده، گفت: قرار شده جزئیات این مسئله را بررسی کنیم تا مشخص شود چگونه مبلغ دریافتی این فرد به این یمزان رسیده و از این رقم چه میزان اش مربوط به معوقات بوده است. 
او با تاکید بر اینکه با لغو قرارداد این فرد، عملا دیگر او حضوری در شورای شهر ندارد، اظهار داشت: علت اصلی لغو قرارداد نیز نوع استخدامی بوده که انجام شده و درباره برگرداندن حقوق ها این سیستم های نظارتی هستند که باید تصمیم بگیرند و شورا نمی تواند در این زمینه کاری انجام دهد. هر چند که نظر شخصی ام برگرداندن مبالغ است. 
چمران با رد دریافت حقوق از سوی اعضای شورای شهر اظهار داشت: به آنها حق الجلسه تعلق می گیرد و این مبلغ هم بر اساس قانون از سوی وزارت کشور به شورای عالی استان ها ارائه می شود و در نهایت این شورا ها هم به تمام کشور این مبلغ را اعلام می کند. به طور مثال دریافتی بنده به عنوان رئیس شورا، نزدیک به 18 میلیون تومان است و حتی با وجود اینکه حقوق برای امسال 57 درصد افزایش یافته، اما این میزان برای شورا نسبت به سال قبل 7 درصد بوده است. 
رئیس شورای شهر خاطر نشان کرد: ما منعی نداریم که اعضا بخواهند برای خود مشاور و یا رئیس دفتر انتخاب کنند اما این به معنای استخدام فرد نیست بلکه با پایان کار آن عضو شورا، منشی ویا مسئول دفتر او هم از شورا خواهد رفت.

مرتبط ها